Kegilaan si pengait benang

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...

Saya kira ramai yang pening melihat nota kait walaupun dalam bahasa melayu. he..he.. Tak mengapa hari ini saya nak bawa anda masuk dengan lebih mendalam tentang hobi mengait ini. Kegilaan si tukang kait terhadap hobi mengait benang ini bukan sekadar tertumpu pada booties, topi, selimut bayi serta baju sejuk sahaja. Hari ini, saya menyingkap kegilaan tukang kait (crocheter) luar negara, bagaimana mereka kreatifnya mengait bentuk-bentuk yang unik walaupun hanya daripada benang.

1) Boleh pula tu..kait anatomi badan manusia....adush

a) crochet anatomical heart

b)Kait Rangka manusia


2) Sakit mata kait benda kenit-kenit, tapi kalau da minat....Tiada alasan untuk mengait...

a)kait patung mini siap baju, seluar




                                   
b) Kait micro cactus.

Apabila dah minat dan tekun, macam-macam boleh kita buat kan....daripada seketul benang boleh tukar jadi macam-macam bentuk. Maaf entri tak panjang ada banyak yang saya ingin kongsikan tapi internet kurang baik petang ini. Nanti saya tambah lagi entri. Salam  sayang buat pembaca.







Ulasan

  1. aslmkm...salam perkenalan.. saya pun minat mengait juga :) jemput dtg ke blog http://hadviantiamigurumi.blogspot.com untuk bertukar2 ilmu..thehehe...

    BalasPadam
  2. Sy nak cr tukang kait.. sape blh kait benda yg sy nak ni. Tp sy kena bg gambar.. sape ada skill mengait yg sgt hebat tlg wassap sy ye.
    0172842956 urgent sgt sgt.

    BalasPadam

Catat Ulasan